Translate

2015. január 2., péntek

DIY - Top készítés egyszerűen

Pár hónappal ezelőtt posztoltam egy maxi szoknyát, aminek az anyagát nagy szerencsével szereztem egy eldugott kis méteráru boltban. Az utolsó másfél métert vittem el. Azóta se leltem ilyen jó anyagra.

Jersey anyaggal dolgozni kihívás, legalábbis nekem, viszont szerencsére az új évre megtanultam magamtól, hogyan kell elvarrni szépen. Ez az anyag nagyon finom pamut, viszont hozza azt a jó nyúlós sztreccs hatást, amit egy topptól elvárunk.

De térjünk a lényegre. Pont annyi maradék anyagom volt, hogy egy top kijöjjön belőle.


Sajnos szabásminta híján kénytelen voltam a youtubon látott verziót használni. Körbevágni másfél centis ráhagyással.



Innentől jött a szabad kezes munka. A kettő darab anyagot eldolgozni vagy cikk-cakkal vagy overlockkal, majd gombostűvel összeilleszteni.


A vállnál és az oldal részeknél összevarrni.


Ha mindez készen van a szélét visszahajtani, gombostűzni és elvarrni mindenhol szorosan a varrás mellett (körbe a nyaknál a vállpántnál és alul a top aljánál).


Én is szoktam hibázni, így a váll résznél nekem túl hosszú lett, így be kellett vennem belőle :) De hát senkisem születik profinak :)



És kész is lett az új koponyás toppom :)

4 megjegyzés:

  1. Azta de jó mintája van az anyagnak! Ilyet szereznem kell:)
    Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Ha találsz valahol hasonlót kérlek szólj ;)

      Törlés
  2. Remélem nyáron látlak majd ebben :)

    VálaszTörlés